The Lekker Company wil half miljoen ophalen om door te groeien in natuurlijke verzorging

The Lekker Company, bekend van haar vrolijke en volledig natuurlijke deodorant, start een kapitaalronde om €500.000 op te halen. Met deze financiering wil het Utrechtse merk haar groei versnellen, het team uitbreiden en nieuwe innovaties zoals de navulbare deodorant lanceren.

De vraag naar natuurlijke en duurzame verzorging groeit hard. Zo wist The Lekker Company recent een nieuwe retailpartner aan zich te binden: A.S. Adventure (de Belgische variant van Bever). Daarnaast stroomden er de afgelopen weken grote orders binnen via nationale loterijen. Deze projecten vragen om maatwerk en voorfinanciering – een flinke uitdaging voor een start-up.

Eerder dit jaar haalde The Lekker Company al €116.000 op via crowdfunding om de eerste navulbare douchegel in blik naar de markt te brengen. Die campagne werd met 116% succes afgerond en is volledig bestemd voor de productontwikkeling en lancering, gepland voor Q1 2026. De huidige investeringsronde is gericht op de bredere bedrijfsvoering: voorraad, teamgroei en het versneld uitrollen van de refill-strategie in deodorant.

“We merken dat de handrem eraf moet”, zegt oprichtster Dewi van de Waeter. “Onze deo’s vliegen de deur uit, we hebben ons team nodig om uit te breiden, voorraad op te schalen en onze refill-ready innovaties naar de markt te brengen. Om dat mogelijk te maken, zoeken we investeerders die mee willen bouwen.”

Omdat de ticketgrootte relatief klein is voor veel venture capital fondsen, kiest The Lekker Company bewust voor de angel route: particuliere investeerders die naast kapitaal ook kennis meebrengen, en die geloven in de missie om positieve verandering in de cosmetica-industrie te realiseren.

Over The Lekker Company

The Lekker Company (B-corp) maakt 100% natuurlijke verzorging en zijn bekend van hun natuurlijke deodorant in potjes en sticks. Deze zijn verkrijgbaar bij o.a. Albert Heijn, Etos, Holland & Barrett, DA en nu ook A.S. Adventure. Het merk staat bekend om haar vrolijke en toegankelijke branding.

Share Button