TUBES (duurzame drankenverpakking) wil fors groeien met 9% obligatielening via NPEX-effectenbeurs

Bron
TUBES

Creative Cloud Company BV (TUBES) geeft via de NPEX-effectenbeurs obligaties uit tegen een jaarlijkse rente van 9%. De looptijd van de obligatielening bedraagt 5 jaar. Met de opbrengst van maximaal €2,5 miljoen kan TUBES, een innovatieve verpakking van wijn, gedistilleerd en non-alcoholische dranken financieren, fors groeien.

TUBES bottelt onder meer de wijn in plastic (100% gerecycled PET-materiaal) en glazen buisjes die vanwege het innovatieve concept bij retailers gewild zijn. Ook voor de internationale industrie, zoals luchtvaartmaatschappijen en in de trein, zijn de TUBES een uitstekend alternatief omdat de buisjes veel lichter zijn dan de traditionele mini-wijnflesjes en minder ruimte innemen aan boord. Daarnaast maakt het ‘smart-design’ TUBES aantrekkelijk voor de cadeaumarkt en wordt TUBES volop als sample-verpakking gebruikt.

Dankzij de technologie die door TUBES is ontwikkeld en gepatenteerd, behoudt de wijn na botteling 9 tot 24 maanden, afhankelijk van het betreffende product, kwaliteit, bouquet en smaakprofiel. De wijn wordt tijdens het fractioneringsproces zo min mogelijk aan zuurstof blootgesteld. Het productieproces en de verpakking zijn duurzaam van aard. Bovendien is de productiefaciliteit gecertificeerd volgens de hoogste HACCP- en internationale IFS-normen.

TUBES wil met de opbrengst van de lening de productie fors opvoeren. Het huidige volume van 1,5 miljoen buisjes stijgt naar 5 miljoen eenheden. In de Verenigde Staten en in Frankrijk is TUBES voornemens nieuwe productiefaciliteiten te bouwen, waardoor er sneller kan worden geleverd aan klanten en aan de groeiende, wereldwijde vraag kan worden voldaan. Daarnaast wordt volgens planning meer dan de helft van de opbrengst van de obligatielening gebruikt voor versterking van het werkkapitaal om de voorziene groei te faciliteren.

Volgens directeur en mede-aandeelhouder Glen Ritzen is TUBES een volledige vernieuwing in de presentatie van wijnen, waar de markt lang naar heeft uitgekeken. TUBES is, aldus Ritzen, een praktische oplossing voor onder meer de travelmarkt. De verpakking is ook ideaal voor het zogenoemde ‘samplen’ van de wijn.

,,Door onze single serve verpakking kun je betere wijn per glas drinken passend bij jouw smaak, zonder een hele fles te hoeven openen en een deel weg te gooien of te veel te drinken. ‘Discover the world of wine, one glass at a time’ is één van onze slogans”, aldus Glen Ritzen.

Tot de partners van TUBES  behoren onder andere Jumbo, Ahold Delhaize, Transavia, De Bijenkorf, Bol.com en Greetz. In 2019 kende een professionele jury de Best Onboard Beverage Award toe aan TUBES tijdens de World Travel & Catering Exhibition in Hamburg.

De huidige Coronacrisis veroorzaakt problemen voor drankproducenten over de hele wereld. Producenten willen hun producten echter blijven presenteren. Volgens Ritzen biedt TUBES uitkomst. ,,Met één fles wijn kunnen maar liefst zeven klanten gesampled worden, vermindert acht keer het gewicht van een transport en worden verzendkosten gereduceerd. TUBES biedt de meest innovatieve sampling service, in single-serve verpakkingen die ervoor zorgen om toch in contact te blijven met de klant”, aldus Ritzen.

Share Button