Vandaag kondigt het gamified leerplatform The 2B Collective met trots aan dat zij gaan samenwerken met Whizzdom, een investeringsfonds dat zich richt op startups en scale-ups die opereren op het snijvlak van Technologie, Media, Communicatie en Duurzaamheid. Door de investering van Whizzdom breidt The 2B Collective uit en gaat de grens over.
2 miljard mensen activeren
The 2B Collective wil met haar platform in 2030 2 miljard mensen geïnspireerd en geactiveerd hebben richting duurzaam denken en doen. Een uitdagend doel waar oprichters Geerke Versteeg en Yvette Watson met hun team dagelijks hard aan werken. Ze bedienen een nieuwe markt, die van Educational Technology voor duurzame ontwikkeling.
Organisaties moeten zich inzetten voor het opleiden en activeren van hun medewerkers op basis van de Europese Green Deal en MVO-wetgeving. Naast intenties moeten bedrijven ook daadwerkelijk resultaten laten zien. The 2B Collective helpt hen daarbij met inspirerende en activerende leerprogramma’s over duurzaamheid.
“Mensen leren door te doen en handelen wanneer het leuk is. Mensen komen ook zoveel sneller in actie als ze het samen doen. Met onze gamified engagement-programma’s kunnen organisaties hun medewerkers activeren op de belangrijkste maatschappelijke vragen van deze eeuw”, aldus Watson.
Klimaatvraagstukken steeds urgenter
De kapitaalinjectie van Whizzdom geeft The 2B Collective de mogelijkheid om op te schalen en nog meer impact te maken. Watson: “We staan aan de vooravond van een evolutie. Het klimaatvraagstuk wordt steeds urgenter. Ons platform kan een grote rol spelen in de gedragsverandering die we nodig hebben. Niet alleen de kapitaalinjectie, maar juist ook het in huis halen van technologische kennis en internationaal netwerk, is voor ons een gouden combinatie.”
Ton Rosendaal en Joggie Taute, eigenaren van Whizzdom, kijken uit naar de samenwerking met The 2B Collective: “We hechten het grootste belang aan investeren in impact gedreven ondernemingen zoals The 2B Collective, die actief bijdragen aan de duurzame transitie. Met de deelneming in The 2B Collective willen we mensen en bedrijven bewust maken van duurzaamheid en hen in beweging laten komen. Dit doel en de energie van Yvette en Geerke, heeft ons gemotiveerd om met hen samen te gaan werken. Mooi om ons internationale netwerk en ervaring in de e-learning sector en IT te gebruiken om bij te dragen aan het verwezenlijken van de missie van 2B.”
Meer dan kapitaal: een zoektocht naar expertise en netwerk
De oprichters waren al langer aan het nadenken over het aantrekken van investeerders. Afgelopen jaar hebben ze zelfs meegedaan aan het televisieprogramma Dragons’ Den, waar ondernemers die op zoek zijn naar een investeerder de kans krijgen hun eigen bedrijf te pitchen. Een bijzondere en leerzame ervaring en uiteindelijk de grondlegger voor de samenwerking met Whizzdom. Geerke Versteeg: “Het markeerde de aanvangsfase van onze reis om een passende investeerder te vinden die aansluit bij onze groeiambities. De uitgebreide voorbereidingsfase en de daaropvolgende televisieopnames hebben aanzienlijk bijgedragen aan het verfijnen van onze wensen en visie op mogelijke investeerders. Geen gewenst resultaat destijds maar uiteindelijk toch een groot succes. We hebben nu investeerders aan boord die perfect bij ons passen.”
Sustainable Learning
The 2B Collective biedt een online leerplatform en methode om grote groepen mensen te activeren om duurzaam te denken en te handelen. Ze maken inspirerende leerprogramma’s die gebaseerd zijn op de drie bewezen veranderkrachten: leren door te doen, humor en competitie. De afgelopen 1,5 jaar hebben 14 partners zich aangesloten, waaronder het opleidingscentrum van de Verenigde Naties en het Nederlandse consultancy bedrijf De Duurzame Adviseurs. In totaal zijn er 46 verschillende succesvolle programma’s gespeeld door meer dan 18.000 spelers, bij organisaties zoals Rijkswaterstaat, diverse gemeenten, Nationale Nederlanden en Vattenfall.