Duurzaam lingeriemerk Soft Revolt haalt € 1 miljoen op

Het Nederlandse lingeriemerk Soft Revolt heeft dit jaar ruim 1 miljoen euro opgehaald, mede door een investering van het Borski Fund. Het geld wordt ingezet om de footprint van duurzame beha’s verder te verkleinen, het team uit te breiden en nog meer vrouwen comfort en support te bieden.

De Amsterdamse start-up Soft Revolt kreeg onlangs een investering van bijna 800.000 euro van het Borski Fund, een innovatief durfkapitaalfonds voor vrouwelijke ondernemers. Een succesvolle crowdfundingcampagne eerder dit jaar, waarbij ook vooral vrouwelijke investeerders betrokken waren, leverde al 300.000 euro op. Daarmee haalde het lingeriemerk ruim 1 miljoen euro op in 2023.

Allerkleinste footprint

Soft Revolt zet de investering van het Borski Fund vooral in om de footprint van duurzame beha’s verder te verkleinen. De bralettes van het merk worden gemaakt met een gepatenteerde 3D-breitechniek en bestaan uit één geheel, waardoor nauwelijks restmateriaal ontstaat bij de productie. Met een uitstoot van 2 kg CO2 per kg aan materiaal* is de footprint al klein, maar het kan nog duurzamer: Soft Revolt werkt aan de ontwikkeling van de beha met de allerkleinste footprint ter wereld. Het geld wordt daarnaast gebruikt om het team uit te breiden en verder te groeien. Zo wil het merk nog meer vrouwen in Nederland en de rest van Europa comfort en support bieden. Elke dag, de hele dag.

Elles Roeleveld, oprichter Soft Revolt: “Het is onze missie om vrouwen zoveel mogelijk comfort en ondersteuning te bieden. Kwaliteit, duurzaamheid en innovatie staan voor ons altijd voorop bij het ontwikkelen van onze beha’s, die worden gemaakt voor én door vrouwen. Mede daarom past het Borski Fund zo goed bij ons: zij staan voor dezelfde waarden.”

Kim Bakker, mede-eigenaar Soft Revolt: “We kijken ernaar uit om Soft Revolt samen met de geweldige vrouwelijke ondernemers uit het Borski Fund nationaal en internationaal op de kaart te zetten. Deze partner snapt als geen ander het belang van een technologische oplossing in combinatie met commerciële groei en duurzaamheid.” 

Simone Brummelhuis, partner bij het Borski Fund: “Soft Revolt herdefinieert de toekomst van lingerie met hun innovatieve 3D-gebreide beha, en we zijn vereerd dat Borski Fund hun visie kan ondersteunen. De kracht van technologie, de belofte van duurzaamheid en de passie van vrouwelijk ondernemerschap komen hier samen.”

Uitbreiding assortiment

Sinds de productie van de eerste Soft Revolt-bralette in 2020 heeft de Amsterdamse start-up al 20.000 vrouwen in 17 landen aan beugelloze, duurzame bralettes geholpen, die ook volle cups comfortabele steun bieden. Het assortiment bestaat uit twee modellen bralettes; een derde innovatief model is in de maak. Vanaf deze maand zijn bijpassende broekjes te koop. Binnenkort volgen beha’s met grotere omvangmaten, waar onder klanten veel vraag naar was.

Over Soft Revolt

Soft Revolt is een Amsterdamse start-up die zachte én ondersteunende lingerie maakt.  Onze missie: alle vrouwen comfort en support bieden, op een duurzame manier. De bralettes zijn stijlvol, beugelloos en naadloos – ze komen als één geheel uit onze innovatieve breimachines. Geen restmateriaal dus, en extra draagcomfort. Ze zijn gemaakt van ademende stof, hebben flexibele cups en zijn er in een breed scala aan maten. En ze worden lokaal geproduceerd. Zacht voor de huid, zacht voor de natuur. Kortom: de dagen dat je meteen je beha wilde uittrekken bij thuiskomst, zijn voorbij.

Over Borski Fund

Het Borski Fund is een innovatief venture capital-fonds dat in 2019 werd opgericht door het toegewijde duo Simone Brummelhuis en Laura Rooseboom. Met een initiële toezegging van € 21 miljoen en een huidige fondsgrootte van € 40 miljoen biedt het Borski Fund toegang tot kapitaal voor inclusieve en genderdiverse start-ups.

* onlangs geverifieerd door tex.tracer, het platform voor transparantie in de kledingindustrie.

Share Button