Bron
Shampoobars.nl
Een douchebeurt geeft een heerlijk schoon gevoel, maar écht schoon is het vaak niet. Traditionele shampoos bevatten nog steeds sulfaten, parabenen, microplastics en synthetische stoffen. Bovendien zijn de meeste shampooflessen moeilijk te recyclen en bestaan ze voor wel 80% uit… water. Water dat bij iedereen thuis gewoon uit de douchekop komt.
“De verzorgingsindustrie heeft een luchtje dat je niet ruikt,” zeggen Mark en Lyan, oprichters van Shampoobars.nl. “Dat schone gevoel is vaak oppervlakkig. Wat er écht achter schuilgaat, zien we pas als we kijken naar de impact van al die plastic flessen en synthetische ingrediënten.”
Shampoo bars, compacte en plasticvrije shampoo’s, bieden een natuurlijk alternatief dat wél echt schoon is. Gemaakt in Nederland van natuurlijke ingrediënten en helemaal vrij van onnodige toevoegingen. En het werkt: de producten van Shampoobars.nl liggen inmiddels in meer dan 300.000 badkamers. Het bedrijf werkt al ruim zeven jaar aan één missie: op naar een plasticvrije badkamer.
Om verder te groeien en meer impact te maken, is Shampoobars.nl deze maand gestart met een investeringsronde. Waar investeren normaal gesproken is voorbehouden aan grote investeerders, kiest Shampoobars.nl bewust voor een laagdrempelige aanpak: iedereen kan meedoen vanaf €500.
“Ondanks dat shampooflessen vaak goedkoop lijken, betalen we uiteindelijk allemaal de echte prijs,” vertelt medeoprichter Lyan. “Onze kleinkinderen zullen de plastic rommel van vandaag nog opruimen. Daarom vinden we dat iedereen die dagelijks kiest voor onze producten moet kunnen meeprofiteren van onze groei en onze impact.”
De investeringsronde loopt via duurzaam investeringsplatform Broccoli, waar investeerders alle documentatie, cijfers en de pitch van het bedrijf kunnen vinden. Inmiddels is al €400.000 opgehaald en de campagne nadert haar einde. De sterke resultaten van de afgelopen jaren en het groeiend bewustzijn rondom plasticvrij leven maken de onderneming volgens investeerders tot een kansrijke groeier.
Shampoobars.nl presenteert zich dan ook als een investering waar, heel bewust, wél een lekker luchtje aan zit: het luchtje van een schonere, plasticvrije toekomst.
Investeringspagina: https://platform.broccoli.eu/nl/all-campaigns/ywdnrOq6Q9CpSBNKbgbK

