DOEN Participaties en groep investeerders investeren 2 miljoen euro in Naïf

Partner

DOEN Participaties, VenturesOne en een in Den Haag gevestigde Family Office investeren 2 miljoen euro in het duurzame verzorgingsmerk Naïf. De investering stelt Naïf in staat om de cosmeticamarkt met nieuwe producten verder te verduurzamen. Ook wil het bedrijf tien keer zo groot worden in de komende vijf jaar en de online verkoop uitbreiden.

DOEN Participaties investeert al bijna vijfentwintig jaar in innovatieve duurzame en sociale startups. De organisatie kiest voor Naïf omdat het bedrijf huidverzorgingsproducten maakt die vriendelijk zijn voor huid en milieu. Dat houdt in dat er geen onnodige chemische stoffen, plastic microdeeltjes, parabenen, allergenen of andere schadelijke ingrediënten in zitten. Niet alleen bij het product maar ook bij de verpakking staat duurzaamheid centraal. Zo zijn de tubes gemaakt van een plasticvervanger gemaakt op basis van rietsuiker.

“We spoelen met z’n allen zoveel rommel door het afvoerputje. Als je erover nadenkt is het volstrekt onbegrijpelijk dat de grote gangbare merken nog steeds zoveel schadelijke stoffen gebruiken” vertelt Marc Rasmussen, Impact Investment Manager bij DOEN Participaties. “Naïf loopt duidelijk voorop in de persoonlijke verzorging- en beauty-sector. We hopen dat de sector dit voorbeeld zal volgen.”

Voorloper op het gebied van duurzaamheid

Begin dit jaar lanceerde Naïf ’s werelds eerste circulaire gezichtsscrub met calcietkorrels (kalk), die vrijkomen bij het ontharden van drinkwater, gewonnen uit Amsterdams leidingwater. En op dit moment zijn er concrete plannen voor een zonnebrandcrème voor volwassenen op basis van minerale UV-filters. Ook wil Naïf het verduurzamen van de verpakking de komende jaren nog verder doorvoeren in de hele productlijn.

We zijn ongelooflijk blij met deze investering”, zegt Sjoerd Trompetter, oprichter van Naïf. “Het stelt ons in staat om nog meer mensen met onze missie te bereiken en nog meer impact te maken. We willen aan iedereen laten zien dat duurzaamheid heel normaal is en dat heerlijke verzorgingsproducten prima duurzaam kunnen zijn.”

Share Button