ASN maakt vooral zijn eigenaar heel duurzaam

Geld helpt’, aldus de tv-reclamespot van ASN Bank, en we zien een Afrikaanse vrouw achter een naaimachine. ‘Geld groeit’, klinkt het als een Aziatische vrouw in beeld komt die aan het oogsten is. ‘Geld verbindt’, horen we terwijl een trein door een geel gekleurd akkerveld raast. ‘Geld brengt’, windmolens wieken. Het mag duidelijk zijn, ASN Bank, een dochter van SNS Bank, presenteert zich als duurzame en maatschappelijk betrokken bank. Opvallend was dan ook dat bij de recente presentatie van de jaarcijfers directeur Ewoud Goudswaard in interviews met de Volkskrant en Het Financieele Dagblad meldde dat van de ‘totale uitzettingen’ van 9,7 miljard euro liefst 4,4 miljard naar hypotheken ging. Dat betreft voor een groot deel niet hypotheken van ASN zelf, maar volgens het FD vooral die van SNS. SNS kan volgens die krant ‘momenteel moeilijk aan geld komen op de kapitaalmarkten en kan daarom spaargeld goed gebruiken’.

Lees het volledige artikel via de link.

Share Button