SLA breidt uit voor de onvermijdelijke transitie naar plant-focused eten

Het snelgroeiende fast casual concept SLA zoekt groeikapitaal voor haar landelijke uitbreiding en wil samen met klanten, collega’s, leveranciers en investeerders bijdragen aan het versnellen van de onvermijdelijke transitie naar plant-focused eten. Inmiddels is er al voor ruim 600 duizend euro gecommitteerd. Het bedrijf verdubbelde afgelopen twee jaar naar een omzet van 6 miljoen euro.

SLA is een snelgroeiende scale-up opgericht in 2013, met inmiddels 13 eigen vestigingen gecentreerd rondom de Randstad. Samen met meer dan 15 kleinschalige partners en boeren die elk unieke, hoofdzakelijk biologische ingrediënten of dranken leveren, biedt SLA onweerstaanbaar lekkere gerechten waarin groenten de hoofdrol spelen, zodat echt goed en lekker eten voor iedereen makkelijk is. Mede-oprichter Jop de Graaf:

,,Gezond voor onszelf gaat wat SLA betreft hand in hand met gezond voor de wereld. Met SLA willen we onze impact vergroten en het iedereen makkelijk maken daaraan mee te doen. En dat lukt behoorlijk! Met plantaardige ingrediënten in de hoofdrol, een praktisch zero-waste keuken en eerlijke samenwerkingen zetten we belangrijke stappen. Als trots familiebedrijf werken we elke dag samen met een gemotiveerd team om ons bedrijf in te zetten voor positieve verandering. En iedereen die SLA eet, doet eraan mee. One salad at a time. Alles voor een kleine impact op de wereld en een grote impact op jezelf.’’

Met een team van meer dan 200 collega’s is SLA de grootste plant-focused keten van Nederland en opent het bedrijf in rap tempo nieuwe vestigingen, om haar ambitieuze groeidoelstellingen verder vorm te geven. Mede-oprichter Nina Pierson:

,,En nu, nú is het tijd voor de volgende stap. Als maatschappij staan wij voor enorme uitdagingen. Het huidige voedselsysteem brengt te veel negatieve neveneffecten met zich mee en beïnvloedt de gezondheid van ons als mens en onze planeet. Dit moet veranderen. Vanuit SLA willen wij bijdragen aan het versnellen van de onvermijdelijke transitie naar plant-focused eten , want alleen zo kunnen wij samen gezond maar ook vooral goed eten de nieuwe-norm maken.”

Nina vult aan: ,,Dit alles vormt de leidraad voor ons handelen. We streven ernaar onze klanten, teamleden en partners in staat te stellen een positieve kracht te zijn in het voedselsysteem van vandaag en morgen. Daarom hebben wij een transparant leveranciersnetwerk, koken we vanaf nul in eigen centrale keuken en bouwen we aan een gemeenschap van mensen die geloven in de kracht van écht voedsel.”

SLA gaat de komende jaren veel investeren in nieuwe franchisevestigingen, het optimaliseren van de centrale keuken en het versterken van het team. Deze investeringen worden gedaan om het concept van SLA door heel Nederland uit te rollen en zodoende de impact van het bedrijf te vergroten.

Deze week start de campagne en is er de mogelijkheid om aandelen te reserveren. Hierdoor heb je als eerste het recht om te kunnen investeren in deze unieke kans. De verzilvering van de reservering zal hoogstwaarschijnlijk vanaf 21 november mogelijk zijn. Meer informatie over SLA en haar investeringsronde lees je op investeren.ilovesla.com.

De investeringsronde vindt plaats in samenwerking met het platform Broccoli. Vanuit kleur, naam en missie een duidelijke match. Broccoli brengt ondernemers en investeerders samen. Via dit platform kunnen bedrijven hun aandelenkapitaal inzetten voor gezonde groei.

 

Share Button