Nadat bedrijven biodiversiteit jarenlang links lieten liggen, wordt het inmiddels door het grote merendeel gezien als materieel thema. Dit blijkt uit onderzoek van de Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling (VBDO) onder 38 Nederlandse, beursgenoteerde bedrijven. Veel organisaties zijn afhankelijk […]
lees meer
Zwitserleven start vandaag haar nieuwe landelijke merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’. Een campagne waarin duurzaamheid en samenwerken centraal staat. Want de nieuwe generatie werknemers vindt duurzaamheid minstens zo belangrijk als een goed rendement. Het pensioenkapitaal dat ze via hun […]
lees meer
As the 2022 AGM (Annual General Meeting) season draws to a close, BNP Paribas Asset Management (‘BNPP AM’) reviews its voting and looks at the key governance trends. • In the first half of 2022, BNPP AM voted at 1,608 […]
lees meer
Het family office van de familie van Puijenbroek wil met haar kapitaal actief bijdragen aan duurzame oplossingen voor maatschappelijke en planetaire uitdagingen. De familie gelooft er sterk in dat ze met dialoog, transparantie en samenwerking deze uitdagingen kunnen aanpakken. Met […]
lees meer
Lazy Vegan®, het merk achter de ingevroren panklare vegan maaltijden, groeit stevig door en ontvangt om dit mogelijk te maken wederom een half miljoen investeringsgeld van impact investeerders Goeie Grutten Impact Fonds en Fair Capital Partners. Het is de tweede […]
lees meer
DOEN Participaties en Brave New Food Investments (BNFI) investeren gezamenlijk 450.000 euro in The Ketchup Project, een duurzaam initiatief dat voedselverspilling tegengaat en lokale Keniaanse boeren sterker maakt. Met deze investering kan The Ketchup Project extra personeel inhuren en investeren […]
lees meer
In 2026 worden (hybride) warmtepompen de standaard voor het verwarmen van woningen en vanaf 2030 mogen geen woningen meer verhuurd worden met een energielabel E, F, of G. De verduurzamingsplannen van de overheid worden steeds concreter. Huizenbezitters wíllen wel graag […]
lees meer
Upway, het eerste online platform voor refurbished elektrische fietsen komt naar Nederland. De Franse start-up richt zich op het inkopen, verkopen én reviseren van gebruikte elektrische fietsen en wil met hun diensten elektrisch fietsen toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen. […]
lees meer
Sinds 2015 is het aantal openbare laadpalen voor elektrische auto’s gegroeid met 483%. Dit versus een groei van 3470% aan elektrische personenauto’s in dezelfde periode. Een extreem verschil. Blue Current – de innovator op het gebied van elektrisch laden van […]
lees meer
Oma’s Soep, bekend van de verkoop van haar verse soepen en maaltijden, is op zoek naar groeikapitaal. Dit jaar zal Oma’s Soep al zo’n 1 miljoen soepen en 1 miljoen maaltijden verkopen met een winstgevend business model. Door deze succesvolle […]
lees meer
Cargo platform Redistri haalt €425k in seed funding op bij Shamrock Ventures en meerdere ervaren angel investeerders. Redistri is een platform dat zijn Combined Truck Load netwerk opereert in samenwerking met operationele partners. Redistri is actief in het wegtransport van […]
lees meer
Op 14 juni 2022 is de groene obligatie door de Nederlandse Staat succesvol heropend, waarbij € 4,98 miljard is opgehaald voor specifieke overheidsuitgaven aan klimaatmitigatie en -adaptatie. Voor de heropening is het Green Bond Framework geactualiseerd. Het Green Bond Framework […]
lees meer