Steenpapier de wereldwijde norm? Nederlandse scale-up MOYU wil €350.000 ophalen

Bron
MOYU

De scale-up MOYU maakt vandaag bekend haar eerste investeringsronde te starten. Voor een bedrag boven de €250 ontvang je niet alleen aandelen, maar ook karmapunten. Je hebt recht op winstdeling en na twee jaar de mogelijkheid om deze aandelen weer te verkopen op het platform van Eyevestor. Een investering van minimaal €25.000 geeft je het recht om ook je stem te laten gelden en mee te beslissen in de strategie. Het jonge bedrijf, dat herbruikbare schrijfartikelen van 100% circulair steenpapier verkoopt, zet zich in om de vervuilende papierindustrie te vergroenen en ontbossing tegen te gaan. Vorig jaar wist MOYU al succesvol €282.000 op te halen via een crowdfundingcampagne; nu krijgen de investeerders de mogelijkheid om mede-eigenaar te worden van MOYU en zo bij te dragen aan de groeiende beweging die steenpapier de wereldwijde norm wil maken. MOYU, gewaardeerd op €9.9 miljoen, geeft 350.000 aandelen uit t.w.v. €1,-. 

Waarom sharefunding

Het groeikapitaal van €350 duizend dat MOYU op gaat halen, wordt geïnvesteerd in branding, voorraad en verdere internationale uitbreiding om uiteindelijk wereldwijd een boomvrije papierindustrie te creëren. Paul, mede-eigenaar van MOYU: “Vorig jaar hebben we een succesvolle crowdfunding campagne opgezet waarbij mensen ons geld hebben geleend tegen een rentepercentage. Dit jaar gaan we het anders doen. We gaan de strijd aan met de papierindustrie en zijn ons ervan bewust dat we dit niet alleen samen willen, maar vooral samen moeten doen om een echt verschil te kunnen maken. Daarom gaan we voor een sharefunding ronde.” Over twee jaar zal de marktplaats op Eyevestor openen zodat investeerders weer de mogelijkheid hebben om hun aandelen te kopen of verkopen.

Bij ons wint steen wel van papier

MOYU, in 2019 opgericht door oud-Rabobank financieringsspecialist Roel Schatorjé en ondernemer Paul Sintnicolaas in hart en nieren, heeft een imposante groeicurve meegemaakt. Was uitwisbaar steenpapier in 2019 nog onbekend, nu schrijven meer dan 150 duizend Europeanen in een MOYU notitieboek.  “Waar mensen zich vaak niet bewust van zijn, is het feit dat de mondiale papierindustrie maar liefst 3x zo vervuilend is als de luchtvaartindustrie. En ondanks de toenemende digitalisering, blijft de vraag naar papier en schrijven ook toenemen” aldus Roel, mede-oprichter van MOYU.

Ook bedrijven en organisaties hebben de stap gemaakt naar het duurzame papier. Meer dan 800 organisaties – waaronder Rituals, Deloitte, het WWF en McKinsey – besloten een MOYU in te zetten voor hun paperless office, als relatiegeschenk of als onboarding-cadeau. Ondanks de al bestaande huidige uitwisbare alternatieven in de markt heeft het uitwisbare steenpapier van MOYU bewezen dat er een grote vraag is naar een kwalitatief uitwisbaar notitieboek dat écht lang meegaat waarbij er geen concessies worden gedaan op de schrijfervaring. Roel: “Om de industrie te veranderen, gaat het niet alleen om een duurzaam geproduceerd product, maar ook op een product die echt goed werkt en waar mensen echt blij mee zijn. Als we echt impact willen maken met z’n allen, hebben we niks aan duurzame producten die uiteindelijk niet worden gebruikt.”

Over MOYU

MOYU is in 2019 opgericht en is hét uitwisbare notitieboek van steenpapier met meer dan 150.000 enthousiaste gebruikers binnen Europa. Met meer dan 800 bedrijven, 60 fysieke winkels, een goedlopende webshop en een 9.2/10 waardering van duizenden recensies, streeft MOYU af op een omzet van €2.7M in 2023 en is het merk met een steengoed team van meer dan 15 rockstars klaar om van steenpapier wereldwijd de norm te maken.

Vind alle informatie over de sharefunding op www.moyunotebooks.com.

Share Button