Met focus op duurzaamheid wint ABN AMRO de ‘Gouden Spreekbuis’ hypotheekverstrekkers

De Gouden Spreekbuis wordt toegekend aan de hypotheekverstrekker die zich het beste heeft ontwikkeld op het gebied van communicatie, imago en dienstverlening. ABN AMRO heeft zich het afgelopen jaar het meest ontwikkeld en steekt duidelijk haar nek uit voor de consument.

ABN AMRO dankt de goede positie voornamelijk aan de positieve ontwikkeling die ze hebben doorgemaakt in hun imago en de stappen die ze hebben gemaakt in de dienstverlening. De jury was onder de indruk: “ABN AMRO heeft ingezien dat de woning het perfecte vehikel is om duurzaam te zijn in financiële dienstverlening. En de bank zet hoog in: alle woningen moeten uiteindelijk het energie A-label krijgen. ABN AMRO heeft zich verdiept in de belemmeringen die klanten hebben om stappen te zetten in duurzaamheid. ABN AMRO financiert niet alleen de investering, ze ontzorgt ook het hele traject door partijen te faciliteren die duurzaamheid realiseren. Bijzonder van de inzet van ABN AMRO op duurzaamheid is dat de bank het initiatief niet voor zichzelf houdt maar het beschikbaar stelt voor alle marktpartijen. Dat getuigt van leiderschap.”

Ilse Veldman, Directeur Intermediaire Verkoop ABN AMRO: “Wij zijn trots dat we na drie keer zilver nu de Gouden Spreekbuis mee naar huis mogen nemen. ABN AMRO is dankbaar voor de waardering en het vertrouwen. De jury benoemde expliciet onze inspanningen om het voor klanten én adviseurs makkelijker te maken huizen te verduurzamen. Daar zijn we als ABN AMRO dagelijks mee bezig en ongelooflijk trots op. Wij kijken er naar uit om onze dienstverlening met en voor onze aangesloten onafhankelijke adviseurs te blijven verbeteren.”

Gouden Spreekbuis

Deze award is een initiatief van marktonderzoekbureau Blauw Research. De uitreiking van de Gouden Spreekbuis Verstrekkers 2018 vond plaats tijdens de Mortgage Tech in de Wicked Grounds te Amsterdam en werd bezocht door directieleden, marketeers en product- en communicatiemanagers van de grootste hypotheekverstrekkende organisaties en het intermediaire kanaal in Nederland.

De nominaties zijn gebaseerd op de resultaten uit de Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers 2018. De vakjury bestaande uit Dorine van Basten (Nationaal Hypotheek Label), Nico Stolwijk (VEH), Michel Meijer (Van Bruggen Adviesgroep) en Ed Peelen (Universiteit van Amsterdam) heeft daarna de winnaar bepaald. Het imago wordt gemeten onder adviseurs die geen zaken doen met de betreffende hypotheekverstrekker en de dienstverlening onder adviseurs die samenwerken met de hypotheekverstrekker. Ook is gekeken in hoeverre een geldverstrekker het intermediair helpt bij het zoeken naar oplossingen voor klanten en wie het belang van de consument echt centraal stelt. De andere genomineerden voor de Gouden Spreekbuis waren BLG Wonen en ING. Meer over de genomineerden en de winnaar is te lezen in het juryrapport.

Share Button