Duurzaam lingeriemerk Soft Revolt haalt binnen drie weken met fans twee ton op voor uitbreiding lingerielijn

Het Nederlandse lingeriemerk Soft Revolt is een crowdfunding gestart via CrowdAboutNow om hun bestaande lingerielijn uit te breiden met een tweede model, bijpassende broekjes en grotere maten. Het merk heeft als missie om alle vrouwen comfort en support te bieden, op een duurzame manier. Na de lancering in 2020 zijn er inmiddels al 10.000 Soft Revolt bralettes verkocht, het eerste product van het merk. Nu zet het bedrijf samen met hun klanten en fans de volgende stap en is er een crowdfunding gestart voor uitbreiding. Binnen drie weken is al 200.000 euro opgehaald, het uiteindelijke doel is om 300.000 euro op te halen.

Soft Revolt

Het lingeriemerk is in 2020 opgericht door ondernemer Elles Roeleveld, vanuit haar doelstelling om een duurzame beha te ontwerpen die je niet meteen bij thuiskomst uit wil trekken. De beha’s van Soft Revolt zijn met innovatieve breimachines 3D-gebreid, met als resultaat een comfortabele bralette zonder metalen beugels die toch voldoende steun biedt: “De bralettes van Soft Revolt bestaan uit één stuk, dat is vrij uniek. Een naadloze beha betekent extra draagcomfort en daarbij komt dat er bij de productie nauwelijks restmateriaal ontstaat”, legt Roeleveld uit.

Om de productie voor de eerste bralette op gang te brengen werd in 2020 ook een succesvolle crowdfunding opgezet, in de crowdfunding konden pioniers de bralette vast bestellen. Meer dan 500 supporters deden mee. Inmiddels zijn er al 10.000 bralettes verkocht, in binnen en buitenland.

Lingeriemerk voor en met vrouwen

Voor het innovatieve lingeriemerk is de feedback van hun community erg belangrijk, met de feedback en het inzicht in de behoeftes van hun klanten kunnen zij de juiste keuzes maken voor de doorontwikkeling. “Toen we onlangs naar de wensen vroegen, was het antwoord overduidelijk: collectie-uitbreiding! Ook stonden bijpassende broekjes en grotere maten hoog op de verlanglijst. Met de crowdfunding gaan we die wensen realiseren en kunnen we samen meer vrouwen blij maken met comfort en support op een duurzame manier”, aldus Roeleveld.

Crowdfunding

Ondernemer Elles Roeleveld en haar compagnon Kim Bakker zijn een crowdfunding gestart om de uitbreiding te financieren. Binnen drie weken is al 200.000 euro opgehaald, hiermee is het minimale doelbedrag behaald. Maar om ook grotere maten te kunnen produceren moet het maximale doelbedrag van 300.000 euro behaald worden. “We vinden het ontzettend gaaf om deze stap samen met onze achterban te kunnen nemen. Dat er in de eerste weken met zoveel enthousiasme geïnvesteerd is geeft ons veel vertrouwen in de stappen die we willen gaan zetten”, aldus Roeleveld.

De crowdfunding is een lening, het bedrag dat geïnvesteerd wordt in vijf jaar terugbetaald met een jaarlijks rendement van 4%. Er kan nog geïnvesteerd worden tot 6 januari 2023.

Foto: Ondernemers Kim Bakker (links) en Elles Roeleveld (rechts)

Share Button