MYOMY do goods lanceert samen met Rabobank innovatieve crowdfunding campagne

Vandaag lanceert MYOMY do goods als eerste consumentenmerk een crowdfunding campagne op het innovatieve financieringsplatform Rabo&Crowd. Het Nederlandse high fashion tassen- en accessoire merk met een groen hart gaat hiermee kapitaal aantrekken om haar internationale groeiplannen als circulair modemerk te realiseren. Particuliere beleggers kunnen obligatieleningen aankopen via Rabo&Crowd, een initiatief van Rabobank en Nxchange.

Marja Baas, oprichter en directeur van MYOMY do goods : “Wij staan al sinds onze oprichting in 2007 garant voor eerlijk en transparant ondernemen. Met deze campagne stellen wij het publiek in de gelegenheid om zich aan te sluiten bij onze community waarin iedereen een fair deel krijgt en meedeelt in het succes.”

Marcel Gerritsen, directeur Strategie & Innovatie van Rabobank Bedrijven: “MYOMY do goods toont aan dat verantwoord én succesvol ondernemen uitstekend samen kunnen gaan. Vanuit Rabobank stellen wij het gezamenlijke belang van mensen en gemeenschappen voorop. Wij  ondersteunen dan ook graag de groeiambities van MYOMY do goods, zowel via het openstellen van het platform Rabo&Crowd als via het verstrekken van een lening.”

Hoe werkt het

Vanaf vandaag kan iedereen gedurende vier weken obligatieleningen van MYOMY do goods aanschaffen op het handelsplatform Rabo&Crowd zo lang de voorraad strekt. Het bedrijf wil voor maximaal € 500.000 euro aan obligatieleningen uitgeven. Zowel de voorwaarden als de minimale instapprijs zijn te vinden op de website van Rabo&Crowd.

Circulaire en duurzame groei ambities

Het opgehaalde kapitaal wordt gebruikt voor de realisatie van de groeiplannen van MYOMY do goods als circulair internationaal modemerk. Het bedrijf gaat als eerste stap haar collectie fairtrade design tassen en accessoires circulair maken onder de noemer ‘Circular Chique Fashion for the World’. Dit past in de ambitie om continue te blijven innoveren. MYOMY do goods is al sinds de oprichting in 2007 koploper op het vlak van duurzaamheid. Zo staat binnenkort op ieder label van een MYOMY tas de officiële Fairtrade (WFTO) garantie en is 90 procent van het leer biologisch afbreekbaar.

Over MYOMY do goods   

MYOMY do goods is een Nederlands high fashion tassen- en accessoire merk van internationale allure met een groen hart. Het bedrijf wil met haar fairtrade handgemaakte collecties de wereld een beetje mooier maken: mooie designs voor haar klanten in het Westen; een mooi leven voor de makers in het Oosten en een mooie aardbol door een zo schoon mogelijke productie. De ambachtslieden in India en Bangladesh verdienen met hun vakwerk een eerlijk loon, gezondheidszorg en onderwijs voor de hele familie. In 2007 startte het bedrijf met haar eerste design: MY PAPER BAG. Inmiddels zijn de producten verkrijgbaar in meer dan 280 winkels in Nederland, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, België in de MYOMY webshop en bij gerenommeerde online retailers.

Over Rabo&Crowd

Rabo&Crowd is het nieuwe alternatieve financieringsplatform van Rabobank. Het geeft ondernemers toegang tot een nieuwe manier van financieren: een bancaire financiering van Rabobank gecombineerd met geld van (particuliere) investeerders. Via Rabo&Crowd kunnen mkb-ondernemingen kapitaal aantrekken door verhandelbare obligaties uit te geven. Investeerders kunnen deze obligaties op Rabo&Crowd aankopen en verhandelen via de geïntegreerde beurs van Nxchange.

Share Button