Duurzame start-up Fat Forest start crowdfunding voor natuurlijke huidverzorgingsproducten

Bron
Fat Forest

Fat Forest, een nieuw huidverzorgingsmerk dat producten maakt van pure ingrediënten uit het regenwoud, is in samenwerking met Gardeners een crowdfunding gestart om het merk te lanceren. De producten van Fat Forest, een skinbar en een bodycrème, zijn gemaakt van het vet uit de illipe-noot. Illipe-noten liggen in Indonesisch Borneo gewoon voor het oprapen, want als de noten rijp zijn vallen ze gewoon naar beneden. Omdat de lokale bevolking met de oogst van deze noten geld verdient, hoeven ze hun land niet te verkopen aan derden die palmolieplantages willen aanleggen en kunnen ze het bos in stand houden. Met het aanschaffen van een skinbar help je mee om 75 m² regenwoud op Borneo te behouden. Zo is Fat Forest: vet uit het bos dat het bos vet houdt.

Zes jaar geleden vertrokken Alexandra Vosmaer en Dirk-Jan Oudshoorn naar Indonesisch Borneo om hun jeugddroom, het redden van Orang-oetans, te verwezenlijken. Met een rugzak vol hoop en een onvermoeibare energie zetten zij zich in voor de bossen in Borneo en haar unieke bewoners. Eerst met het doel om de Orang-oetans te beschermen. Later zagen ze, toen ze daar wat langer woonden, hoe erg het gesteld is met het regenwoud en de kap ervan voor de productie van palmolie. Het zaadje voor Fat Forest werd in die zin geplant, want wat konden zij nou doen? Dankzij het programma Helden van de Wildernis 4 jaar geleden, kreeg het stel aandacht in Nederland en begon het concept Fat Forest vorm te krijgen.

‘We zijn heel blij dat na een lange tijd van brainstormen, ontwerpen, testen, ontwikkelen en alle dingen die komen kijken bij het opzetten van een consumentenmerk, we nu eindelijk naar buiten kunnen treden en de eerste producten via de crowdfundingcampagne kunnen lanceren.’ zegt Dirk-Jan Oudshoorn van Fat Forest. ‘Het is een uitdagend traject geweest. Maar we hebben zoveel steun en positieve reacties gekregen, dat we er het volste vertrouwen in hebben dat het een succes gaat worden.’

Samen met een aantal zeer betrokken mensen hebben Fat Forest en Gardeners de campagne ontwikkeld. Pascal van Ham heeft de brand strategy ontwikkeld, Arjen Klinkenberg is verantwoordelijk voor het design en Tom Baas is betrokken als growth hacker. De crowdfundingvideo is in samenwerking met videoproductie partij Since ’88 gemaakt. Hierin vertellen Tess Milne, Isa Hoes, Art Rooijakkers, Monique Klemann en Froukje Jansen het verhaal van Fat Forest en de wildkeepers.

De crowdfunding van Fat Forest is te vinden op crowdaboutnow.nl/FatForest

Share Button