Drie jonge ondernemers ontwikkelen met crowdfunding een kruidentoren om verspilling tegen te gaan

De drie jonge ondernemers Marnix Keurhorst, Ard-Jan Bluemink en Harm Keurhorst van LIF (Local Indoor Farming) zijn een crowdfunding campagne gestart. Met de investering die zij ophalen met de crowdfunding kunnen zij de kruidentoren die zij ontwikkeld hebben in strijd tegen verspilling van verse kruiden in productie brengen. Minimaal 80.000 euro is nodig om de productie en de verkoop van de toren op te starten.


Het gebruik van verse kruiden past in de trend van vers, gezond en lokaal. LIF (Local Indoor Farming) is twee jaar geleden ontstaan omdat de drie ondernemers ervoeren dat supermarkt kruiden lastig langer dan een week in leven te houden zijn. Keurhorst: “Het gebruik van verse kruiden past goed in de trend van vers, gezond en lokaal. Dus het gebruik ervan neemt zowel thuis als in de horeca toe, maar we zien dat het moeilijk is de kruiden voor een langere tijd te kunnen gebruiken, daarom zijn we twee jaar geleden begonnen met de ontwikkeling van onze kruiden toren.”

De kruidentoren is ontwikkeld door Bluemink en de broers Keurhorst en dat proces heeft bijna twee jaar in beslag genomen. De ondernemers delen de passie voor gezond en vers en willen verspilling tegengaan. De ondernemers verkopen via hun webshop al langer verse kruiden en informeren hun klanten ook over de kruiden en de verzorging ervan. Wat er volgens hun nog miste, was een manier op die kruiden vers te houden, ook als je zelf geen moestuin bezit. Daarom werd de LIF Kruidentoren ontwikkeld.

De flexibele kruidentoren is naar wens aan te passen en past in elke ruimte. Door het vernuftige watersysteem hoef je slechts een keer per week water te geven. Geen verspilling meer en de kruiden groeien vanzelf weer aan. De toren is een Nederlands product en wordt grotendeels geproduceerd door lokale bedrijven.

De kruidentoren is zowel geschikt voor de particuliere als de zakelijke markt. In combinatie met de webshop, het kruidenabonnement en een ontzorgingsconcept voor bedrijven kan LIF aan de behoefte van elke kruidenliefhebber voldoen.

Om al deze plannen te financieren voeren deze ondernemers een crowdfundingcampagne. Hiermee combineren zij de financiering met hun marketingdoelstellingen en hopen zo mensen enthousiast te maken voor hun producten. De campagne loopt nog tot eind juni en er kan nog deelgenomen worden. Meer informatie over LIF en de crowdfundingcampagne vind je hier: www.crowdaboutnow.nl/lif.

Share Button