ASN Bank is volgens de consument het meest duurzame merk onder de banken

ASN Bank is dit jaar voor de vierde keer uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland in de bankensector en behaalde een zeventiende plaatst in de overall lijst. Dat blijkt uit het Nederlandse onderzoek achter Sustainable Brand Index, dat vandaag gepubliceerd is. Hierin wijzen consumenten de meest duurzame merken in Nederland aan. De top 3 is gelijk gebleven aan vorig jaar met Triodos Bank op de tweede plaats en de Rabobank op plaats drie. De Vegetarische Slager is dit jaar uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland.

 

ASN Bank werd al drie keer eerder verkozen tot het meest duurzame merk in de bancaire sector. Ook in 2018, 2019 en 2021 verkoos de consument ASN Bank als duurzaamste bank. In de algemene ranglijst met 202 duurzame merken staan we op de 17e plek, boven Lidl en onder Essent.

Een waardering om trots op te zijn

Directeur Arie Koornneef is ook blij met de erkenning van consumenten: ‘Sinds haar oprichting  in 1960 werkt ASN Bank al aan een duurzame en rechtvaardige samenleving. Het is fantastisch om te zien dat onze inspanningen om duurzaamheid voor iedereen bereikbaar te maken, worden beloond. We merken dat ASN Bank steeds vaker als gids wordt gezien en ook deze mooie waardering laat zien dat we daarin succesvol zijn. We zijn dankbaar en trots op de prijs, onze medewerkers én onze klanten.’

Het onderzoek achter Sustainable Brand Index

De Sustainable Brand Index is het grootste onafhankelijke merkenonderzoek over duurzaamheid in Europa. Het onderzoek wordt sinds 2011 jaarlijks uitgevoerd. In het onderzoek van 2022 werden in een nationaal representatieve steekproef tussen december 2021 en februari 2022 11.000 Nederlandse consumenten ondervraagd in de leeftijd van 16-75 jaar. In totaal werden 202 merken in 17 sectoren beoordeeld op hun gepercipieerde prestaties ten aanzien van de 17 wereldwijde duurzaamheidsdoelstellingen.

Share Button