Zwitserleven lanceert campagne waarin duurzaamheid en samenwerken centraal staat.

Zwitserleven start vandaag haar nieuwe landelijke merkcampagne ‘Met Gevoel voor de toekomst’. Een campagne waarin duurzaamheid en samenwerken centraal staat. Want de nieuwe generatie werknemers vindt duurzaamheid minstens zo belangrijk als een goed rendement. Het pensioenkapitaal dat ze via hun werkgever opbouwen moet een positieve bijdrage leveren aan mens, milieu en samenleving.

Duurzaam pensioen is goed werkgeverschap

Pensioen als verlengstuk van de normen en waarden van je organisatie, is een belangrijk thema in de nieuwe Zwitserleven-campagne. Daarin is Sterre het gezicht van de nieuwe generatie (professionele) beslissers binnen het bedrijfsleven. Deze groep heeft een andere definitie van pensioen dan vorige generaties. Zij zien pensioen als onderdeel van goed werkgeverschap en stellen hoge eisen aan duurzaamheid; hoe wordt mijn pensioengeld zo ingezet dat het een positief effect heeft op een betere wereld?

Inzicht in duurzaamheids-acties

Arne Galama, Head of Marketing bij Zwitserleven: “Steeds meer werknemers én werkgevers willen beter inzicht in wat we concreet doen op het vlak van duurzaamheid. Want we willen allemaal bijdragen aan een betere wereld. Dat verwachten bedrijven ook van hun pensioenverzekeraar. Werkgevers kiezen bewust voor een duurzame pensioenregeling als onderdeel van hun duurzame bedrijfsstrategie. Tegelijkertijd willen de medewerkers werken bij een bedrijf dat een steentje bijdraagt aan een leefbare wereld, ook via hun pensioen. Het is dan een goed gevoel als je weet dat je met het geld dat je nu opzijzet voor het inkomen voor later, op dit moment al bijdraagt aan een betere wereld.”

Zwitserleven vertelt in de campagne hoe ze dat doet. Met verhalen over concrete projecten en initiatieven op het gebied van duurzaamheid. Samen met haar partners én klanten. Onder het motto: samen bereiken we meer!

Drie aandachtsgebieden

Verantwoord ondernemen is een belangrijk onderdeel van de strategie van Zwitserleven. De pensioenverzekeraar onderscheidt binnen haar MVO-beleid drie aandachtsgebieden: Duurzame producten & klantrelaties, Duurzame bedrijfsvoering en Duurzaam beleggen. Galama: “We blijven de lat hoog leggen omdat we ons altijd willen verbeteren. Zo beleggen we het vermogen van onze klanten onder andere in bedrijven en landen die verantwoord omgaan met de wereld om ons heen. Niet voor niets scoort ons beleggingsbeleid al jaren hoog bij de VBDO-benchmark Duurzaam Beleggen door Verzekeraars.”

De campagne is vanaf eind juni te zien en te horen op radio, online en de sociale kanalen.

Share Button