Meer dan een half miljoen euro interesse voor investeringsronde WATT E-bikes

Bron

WATT Mobility, een ontwerper, distributeur en verkoper van e-bikes, is op zoek naar groeikapitaal. Om dit te bewerkstelligen heeft het bedrijf een publieke investeringsronde geopend waar particuliere beleggers in het bedrijf kunnen investeren onder dezelfde voorwaarden als grote investeringsfondsen. Dit gaat via het grootste Europese investeringsplatform: Seedrs. Inmiddels is er al meer dan 600 duizend euro gecommiteerd.

Tweede aandelenuitgifte

Vlak voor de jaarwisseling in 2021 wist WATT Mobility nog een investering van anderhalf miljoen euro van de welbekende mobility accelerator Bloomit, binnen te slepen. Met die investering heeft WATT haar positie in de markt kunnen versterken. Om verder door te groeien naar winstgevendheid is WATT op zoek naar nieuw kapitaal. Opnieuw investeert Bloomit in het eigen vermogen en doen ook de founders en investeerders van het eerste uur een agiostorting. In deze tweede investeringsronde heeft WATT het mogelijk gemaakt om ook voor andere investeerders tegen dezelfde voorwaarden als Bloomit en de founders mee te investeren in het bedrijf.

De aandelen emissie wordt mogelijk gemaakt door en op Seedrs. Europa’s grootste fundingplatform voor MKB bedrijven. Oprichter en CEO, Frans Nomden verteld: “We zijn trots dat we na een intensief due diligence proces de samenwerking mogen aankondigen. Seedrs heeft meer dan één miljoen investeerders aangesloten, dus om op dat podium te staan is een hele eer. Onze klanten, retailers en ambassadeurs willen we de eerste kans geven, inmiddels is er door deze groep al meer dan 600 duizend euro toegezegd. Het is nu ook al mogelijk voor anderen om aandelen te reserveren zodat je deze kans niet mist.”

Uniek businessmodel

Een paar merken domineren de markt voor e-bikes. Deze merken richten zich voornamelijk op direct-to-consumer (D2C) bedrijfsmodellen om hogere marges te behalen, maar hebben moeite met aftersales ondersteuning. WATT onderscheidt zich door een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding en een “reseller-first” omnichannel aanpak, waardoor ze snel zijn gegroeid en tegelijkertijd een betrouwbare after-service kunnen bieden. Frans Nomden verklaart als volgt:

“Waar soortgelijke bedrijven met een online businessmodellen tegen financiële problemen zijn aangelopen, blijkt het businessmodel van WATT toekomstbestendig als het gaat om reparaties, onderdelen, voorraden en kwaliteitsgarantie. Ons doel is om in 2027 meer dan 20 duizend fietsen te hebben verkocht via 800 Europese resellers en onze webshop.”

Toekomstplannen

Met één miljoen euro groeikapitaal hoopt WATT het bedrijf zo snel mogelijk winstgevend te maken en haar plek in de Europese markt te vergroten en verstevigen. De helft van het investeringsbedrag zal worden gebruikt om het werkkapitaal uit te breiden. De rest zal worden geïnvesteerd in product development, marketing en het team. In 2022 behaalde WATT een omzet van 2,2 miljoen euro. Het doel is om deze omzet in 2026 te hebben vertienvoudigd. Volgens de prognoses wordt verwacht dat WATT vanaf 2024 winstgevend zal gaan zijn.

Meer informatie over WATT en de investeringsronde is hier te vinden.

Share Button