Blue Current haalt 5 miljoen op via sharefunding

Vanuit de Blue Current sharefunding campagne – gestart afgelopen zomer – is 5 miljoen euro opgehaald. Dit is de hoogste opbrengst in één ronde voor Eyevestor, de marktplaats voor aandelen waar Blue Current de werving heeft gedeeld. Impactfondsen Phase2.earth en Phase2.global hebben een aanzienlijk deel geïnvesteerd in de innovator op het gebied van elektrisch laden van auto’s. Dit deel wordt besteed aan innovaties die een snelle en duurzame transitie in gang zetten naar elektrisch vervoer – de missie van Blue Current. Zo staat de lancering van een innovatief gebruikersplatform en nieuw product op de agenda. Om de missie kracht bij te zetten worden stappen ondernomen om in 2025 klimaatpositief te zijn, alsook een BCORP-certificering.

Samen op weg

Vanuit de visie om samen te werken voor de grootste positieve impact op de planeet, heeft Blue Current gekozen voor sharefunding. Iedereen – zowel consumenten als organisaties – die gelooft in de missie van Blue Current, heeft hiermee de kans gekregen om te investeren in deze vooruitstrevende e-mobility software, laadpunten en dienstverlening; en tegelijk in een duurzame toekomst. En met resultaat. Er is 5 miljoen euro beschikbaar om te investeren in ontwikkelingen binnen de drie pijlers van Blue Current: innovatie, duurzaamheid en klanttevredenheid. Voor Eyevestor, het platform waar de werving is geplaatst, is dit de hoogste opbrengst in één ronde tot nu toe.

Impactinvestering Phase2.earth en Phase2.global

Impactfondsen Phase2.earth en Phae2.global – opgericht door mede-oprichter van de Nationale Postcode Loterij, Boudewijn Poelmann – investeert in start- en scale-ups die een impact willen maken voor een betere wereld. Ze leveren bedrijven een bijdrage om krachtige en compassievolle producten en diensten op de markt te krijgen. “Door deze investering hebben wij een stap gezet om ons portfolio te versterken in de energie-transitie. Via onze investering in Blue Current hopen we de transitie van niet-fossiele brandstoffen te versnellen”, aldus Boudewijn Poelmann.

Nieuwe ontwikkelingen en product

”Deze maand lanceren we ons nieuwe gebruikersplatform dat een make-over heeft gekregen en helemaal is voorbereid op de toekomst. Denk aan functionaliteiten met het oog op de energietransitie: zo duurzaam en goedkoop mogelijk laden en inzicht krijgen in je verbruik, zodat je slim met je energie om kunt gaan. In de loop van het jaar komen we ook met een nieuwe controller voor onze laadpunten die o.a. is voorbereid om bi-directioneel (zo kun je ook stroom uit je auto halen) te kunnen laden, duurzamer en lokaal wordt geproduceerd en makkelijk te installeren is,’’ aldus co-founder van Blue Current, Mark de Raaij.

De missie wordt kracht bijgezet door dit jaar een BCORP certificaat in ontvangst te nemen, alsook een ISO 14001 certificering. In 2025 willen ze klimaatpositief zijn; ook voor dit impactdoel wordt deze opbrengst gebruikt.

Overkoepelend geeft het resultaat van de sharefunding campagne Blue Current de munitie om een snelle en duurzame transitie in gang te zetten naar elektrisch vervoer.

Share Button